STOP БУЛІНГ!
До Вашої уваги сайт Комунального закладу "Ліцей природничих наук" Кропивницької міської ради, де розміщено:
- Міжвідомчий алгоритм взаємодії щодо превенції та протидії булінгу (цькування). Превенція булінгу (цькування);
- Антибулінговий застосунок;
- ПОЛОЖЕННЯ про порядок розгляду випадків булінгу (цькування);
- ПОРЯДОК ПОДАННЯ ЗАЯВ або повідомлень про випадки булінгу (цькування);
- ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ДОВЕДЕНІ ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ);
- ПОРЯДОК застосування заходів виховного впливу.
Для ознайомлення з документами, перейдіть за покликанням: https://lyceum-school8.klasna.com/uk/site/pro-stvorennya-bezpechnog.html (Розділ "Протидія булінгу (цькування))
ПЕДАГОГАМ ВАРТО ЗНАТИ
Існують певні ознаки, за якими можна розпізнати булінг
• когось затискають в кутку приміщення ;
• коли дорослий підходить до групки дітей вони, замовкають, розбігаються, різко змінюють діяльність ( можуть обійняти «жертву», начебто все в порядку);
• один з учнів не обирається іншими ( в ізоляції);
• весь клас сміється над одним і тим же учнем;
• прізвиська дуже образливі;
• по обличчю одного з учнів: блідий, червоний (у плямах ), в сльозах, наляканий, ознаки насильства на тілі;
• молодші школярі бояться зайти в туалет;
• школярі після уроків не розходяться, когось чекають біля школи
Поведінка потерпілого виявляється за такими показниками
- Шкільні речі часто бувають розкидані по класу чи сховані.
- На уроках веде себе боязливо, замкнений, коли відповідає, по класу розповсюджується шум, сміх, коментарі.
- Під час перерви, в їдальні, тримається осторонь інших, уникає ровесників і старших школярів, намагається бути недалеко від вчителів.
- Дитину ображають, дражнять, дають образливі прізвиська.
- Добре контактує з вчителями і погано з ровесниками.
- Запізнюється на уроки або пізно йде зі школи.
- Під час групових занять дитину ігнорують або обирають останньою.
Що робити вчителю, якщо дитину принижують
1. Назвіть вголос те, що відбувається в класі. Якщо когось із дітей навмисно доводять до сліз, дражнять, відбирають його речі, штовхають, щипають, б’ють, підкреслено ігнорують – це цькування, насильство. Скажіть про це дітям прямо. Іноді одного цього буває достатньо, щоб насильство припинилось.
2. Поясніть учням: те, що відбувається, - проблема всього класу, а не особиста неприязнь двох-трьох чоловік. Це хвороба, яка може вразити клас. Така розмова зніме протистояння між жертвами, кривдниками і свідками.
3. Наполягайте: подібна поведінка неприпустима ні за яких обставин. Допоможіть дітям зрозуміти, що з ними відбувається, і що відчувають інші люди. Коли їх ображають, принижують.
4. Разом з учнями сформулюйте правила життя в класі.
5. Підтримуйте атмосферу взаєморозуміння в класі. Давайте дітям відчуття, що її створення – це їх спільна справа і спільна перемога.
6. Об’єднуйте учнів загальними справами.
7. При плануванні класних годин включайте теми направлені на згуртованість, толерантні взаємовідносини в учнівському колективі.
Реномендації учням щодо уникнення булінгу
Булінг - це навмисна повторювана (систематична) поведінка, що проявляється у вигляді цькувань, бойкоту, насмішок, поширення чуток, висміювання, псування особистих речей, фізичної розправи, залякування, вимагання грошей, приниження, через інтернет-ресурси тощо. Намагайся підтримувати стосунки з усіма учасниками колективу. Не розпускай плітки, а почувши плітку, не переказуй її іншим. Відстоюй свою думку, не дозволяй принижувати себе. Підтримуй традиції колективу. Бери участь у спільних колективних заходах. Якщо виникають проблеми у стосунках з однолітками, звернись до класного керівника, соціального педагога, психолога.
Ось кілька стратегій, які можуть допомогти тобі покращити ситуацію і своє самопочуття, зумовлене тим, що відбувається:
· Уникай агресора та перебувай у товаристві друзів. Намагайся постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Перебувай в оточенні приятелів у коридорах або на перерві – скрізь, де можна зустріти булера, по дорозі додому, у транспорті
.· Стримуй гнів. Розхвилюватись у зв'язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються булери. Це дає їм змогу відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч агресору. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих. Іноді треба навчитися робити непроникний вираз обличчя, поки ти не позбудешся небезпеки (посмішка або сміх можуть провокувати агресора).
· Дій хоробро, ігноруй агресора. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись та піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою. Ігноруючи булера, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе.
· Усунь провокаційні фактори. Якщо булер вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою, кажи, що батьки не дають тобі грошей. Якщо він намагається відібрати твій музичний плеєр, айфон, планшет - не бери його до школи.· Розкажи дорослим про знущання. Учителі, психолог, соціальний педагог, класний керівник, директор школи, батьки допоможуть припинити знущання, а в разі її систематичного характеру – звернуться до компетентних органів захисту прав дитини.
ЯКЩО ОБРАЖАЮТЬ ТЕБЕ
1. Не протиставляй себе колективу. Намагайся бути доброзичливою людиною, навіть із агресивно налаштованими до тебе членами колективу.
2. Захищайся: твердо, не переходячи в атаку, не дозволяй принижувати себе, показуй, що можеш постояти за себе.
3. Розбирайся у причинах, але не займайся самоїдством, не звинувачуй себе ні в чому.
4. Говори впевнено, але тактовно, коли розмовляєш із булером, стій прямо, поводься спокійно, не бійся, не кричи та тим більше не зчиняй бійку.
5. Кажи «НІ» і не почувай себе винним.
6. Шукай підтримки у працівників школи, друзів, батьків. Вони допоможуть тобі.
7. Не мовчи! Розповідай про знущання та насильство над собою. Це допоможе швидше припинити протиправні дії.
ЯКЩО ОБРАЖАЄШ ТИ
Пам'ятай про свою відповідальність перед законом! До 14 років ти не несеш відповідальності за заподіяну матеріальну або фізичну шкоду – її несуть твої батьки або інші особи, під наглядом яких ти знаходишся. Саме вони мають відшкодувати шкоду, яку ти завдав іншій людини. Якщо ти завдав шкоди спільно з однолітком, її відшкодування покладається на ваших батьків у відповідних частках. З 14 років ти відповідаєш за завдану шкоду самостійно у повному обсязі! Також по досягненні 14 років ти несеш кримінальну відповідальність за тяжкі злочини. Якщо тобі 16 років, тебе можуть притягнути до адміністративної та кримінальної відповідальності!
STOP BULLYING!
На підтримку Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства", психологинею освітнього закладу, для учнів підліткового віку проведено заняття із застосуванням настільної гри "Коло безпеки".
Мета: ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навички відповідальної та безпечної поведінки, профілактику насилля в освітньому середовищі.
MESSAGE
ВИКРЕСЛИМО БУЛІНГ!!!










MESSAGE
ВИКРЕСЛИМО БУЛІНГ!!!
КЛАСНІ КЕРІВНИКИ 1-11 КЛАСІВ ТА ПЕДАГОГИ-ПРЕДМЕТНИКИ, ЗА ІНІЦІАТИВИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА, ПЛЕХАНОВОЇ Т.В., ПІДТРИМАЛИ МЕСЕДЖ учнів 5-7 класів «ВИКРЕСЛИМО БУЛІНГ!» ПІД ЧАС УЧАСТІ У ТРЕНІНГОВОМУ ЗАНЯТТІ «РОЛЬ ВЧИТЕЛЯ У ПРОФІЛАКТИЦІ ШКІЛЬНОГО БУЛІНГУ».




Немає коментарів:
Дописати коментар