Шановні батьки, вирішити психологічні проблеми дітей тільки в умовах шкільного навчального закладу, без взаємодії з батьками дитини неможливо. Така робота буде носити поверхневий характер, і та позитивна динаміка, яка з’явиться у розвитку дитини під час корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи з практичним психологом, дуже скоро зійде нанівець, якщо підтримка з боку батьків буде відсутня. Тому, в першу чергу, бажання батьків взаємодіяти з психологом, допомогти своїй дитині подолати проблемні моменти, є найважливішим фактором на шляху змін на краще.
Тільки спільна робота дасть позитивний результат.
Як правильно організувати дистанційне навчання та що робити, аби уроки вдома були ефективними та не приносили стрес кожному члену родини? Як у період тривог заспокоїти своїх дітей, а також зробити так, щоб удома вони не закинули навчання і водночас не відчували себе напружено? На ці питання, Ви знайдете відповіді у статті "Навчання вдома: практичні рекомендації батькам від психолога", перейшовши за посиланням: https://padlet.com/wom271/fvki0m13yfmsabfp
Допомога в адаптації.
Практичні поради батькам, діти яких навчатимуться в освітньому навчальному закладі з 1 вересня 2022 року
Школа зараз – це одна з часток нашого відчуття
стабільності. Саме відчуття повернення до школи нагадує “повернення” до стану звичності. Чого варто
дотримуватись:·
Режим дня, який відповідає віковим
потребам дитини. Правильно організований режим дня — необхідна умова
розвитку дитини, зміцнення її здоров’я, підтримання високого
рівня фізичної та розумової активності.·
За будь-якої форми навчання
важливо за можливості означити вдома місце, яке є “шкільним”,
робочим.·
Домовитися про сніданки, щоби не витрачати час та сили на вибір та супротив зранку.·
Підготувати дитині можливий одяг з вечора,
врахувавши при цьому варіант: «А раптом холодно чи дощ!»·
Якщо дитина
навчатиметься онлайн, треба домовитися, що робити
вдома під час сирени. Нагадати, як вмикаються додатки, які
використовують у навчанні.·
Якщо дитина
навчається офлайн і буде ходити до школи сама – пройти
кілька разів (разом з нею) дорогою до школи.·
Обов’язково продивитися, де на
шляху є укриття, домовитися, що дитина
має робити під час сирени, якщо йде, їде в транспорті, як обов’язково дитина
виходить на зв’язок.·
Підготувати наплічник: що із собою потрібно мати: печиво, вода, список телефонів
близьких, бейджик з ім’ям та прізвищем і телефоном рідних, вологі та сухі
серветки. Запитання від дітей (звісно, не про навчання :) Перший етап у шкільному житті –
відновлення взаємин, можливість відчути та зайняти своє місце. Близькість
зцілює, створює простір безпеки. Багато дітей ідуть у нові школи, в Україні та за
кордоном та ставлять батькам наступні запитання:·
А я знайду друзів? (Звісно!!)· А це не буде зрадою моїх друзів і школи? (Точно ні, ти можеш продовжувати дружити з дітьми з твоєї
попередньої школи, зможеш познайомитися
з новими, а згодом усі зустрінетеся)· А я точно там буду потрібен? Усі місця в класі
зайняті. (Нам точно є завжди місце, ти займеш своє) ·
А я зможу звикнути? (Ти точно з часом звикнеш)· А мені сподобається вчителька (в молодшій школі)? (Так, ви сподобаєтесь одне одному)Що Ви
нагадуєте донькі /сину:·
Перепитувати вчителя, коли не зрозуміло.·
Обов’язково знати, де туалет, вода.· Вітатися, просити про допомогу, просити вибачення,
дякувати –
пережитий стрес, зміни в житті та оточенні в багатьох дітей ці навички
приглушили. ·
Дізнаватися правила нового середовища – вони можуть
відрізнятися.·
Обов’язково пам’ятати: не
виходити зі школи, не попередивши вчителя та батьків.·
Нічого на вулиці не чіпати!!! ·
Бути на зв’язку. Потурбуйтесь про те, щоб гаджет з якого
дитина виходить на зв’язок з рідними перед тим, як дитина піде до школи було
заряджено.«Шановні
батьки, Ви є прикладом для дитини, пам’ятайте про те, що Ви для неї - СУПЕРГЕРОЇ!»
Скоро до школи!
У цьому нам і необхідно буде послідовно розібратися.
2. Як звуть твою маму, тата, сестричку, братика?
3.Яка зараз пора року?
4. Зараз ранок, день чи вечір?
5. Ти любиш малювати? Якого кольору цей олівець?
6. Скільки пальців у тебе на руці? Покажи два пальчики, три.
7. Скільки оченят у ляльки? Для чого потрібні очі?
8. Що роблять віником, олівцем, ложкою?
9. Коли можна кататись на санчатах: узимку чи влітку? Чому?
10. Коли можна купатися в річці: узимку чи влітку? Чому?
11. Яких ти знаєш звірів, птахів? Хто більший: коза чи корова? У кого більше ніг: у собаки чи у півня?
Запитання дитині 6-7 років
1. Назви своє прізвище, ім'я, по батькові.
2. Хто старший: ти чи твій брат, сестра?
3. Скільки тобі років? А скільки виповниться через рік, два роки?
4. Коли ти снідаєш: уранці чи ввечері? Обідаєш: уранці чи вдень?
Що буває раніше: обід чи сніданок, день або вечір?
5. Де ти живеш? Де працюють твої тато, мама?
Ким ти хочеш бути, коли виростеш?
6. Яка зараз пора року — літо чи осінь, зима чи весна? Чому ти так важаєш?
7. Що робить листоноша, лікар, учитель? Хто лікує, а хто навчає?
8. Що більше — 8 чи 9; 5 чи 3?
9.Покажи свою ліву руку, праве вухо. Що знаходиться праворуч (ліворуч) від тебе в цій кімнаті?
10.Що потрібно зробити, коли випадково зламав чужу річ?
Не дивуйтесь, якщо запитання вам видалися дуже простими. У практиці багатьох педагогів зустрічалися діти, які не змогли відповісти на багато з них. Для кожного батька природньо вважати, що його дитина найрозумніша. Але інколи дитина не може відповісти на якісь із цих питань тільки тому, що батьки не вважали за потрібне їй це пояснити. Вони просто гадали, що їх чудовий малюк сам знає такі елементарні речі.
Якщо ж ваша дитина:
• щоранку чистить зуби, миє руки перед тим, як сісти до столу;
• допомагає вдома по господарству (прибирає ліжко, допомагає мамі накриває на стіл);
• може сама собі приготувати бутерброд, одягнутися відповідно до погоди, зав'язати шнурки і шарф;
• уміє самостійно утримувати увагу досить тривалий час (15-20 хвилин) під час читання їй казки вголос, під час малювання, гри;
• здатна керувати своїми бажаннями (не їсть перед їжею цукерки, хоча вони і лежать на видноті; не вередує, якщо дорослі щось заборонили);
• уміє поводитися за столом (правильно сидить, акуратно їсть);
• має більш-менш стійкі інтереси (прослухування музики, малювання, заняття мовами, конструювання, ліплення з пластиліну);
• уміє поводитися в суспільстві (не перебиває старших, без нагадування є ввічливою, використовуючи словосполучення: «Будь ласка», «Дякую», «Доброго дня», «До побачення» та ін.);
• дотримується певного режиму дня;
• ставить питання і завжди вислуховує відповіді;
• прибирає за собою іграшки після гри, альбом після малювання, книжки після читання.
Тоді ваша дитина має високий рівень розвитку вольових навичок. А вони, у свою чергу, є основою довільного запам'ятовування, уваги, розумових навичок. І, відповідно, у вас і у вашої дитини буде значно менше проблем у школі.
До якої школи ви б не вирішили віддавати свою дитину, перехід дитини з дитячого садка, родинного кола до школи сприяє значним змінам в її житті. При цьому змінюється не лише життя самої дитини, але і життя сім'ї в цілому, особливо якщо дитина єдина або старша. Підготовка до цієї події дитині просто необхідна.
Головне, любіть свою дитину! Адже найбільше бажання кожних батьків – це бачити свою дитину щасливу, і для цього необов’язково бути цілковитим відмінником.
Як відволікти дитину від гаджетів
Поїздки на свіже повітря покращують не лише фізичне, а й душевне самопочуття. Лісові прогулянки, катання на велосипедах, відвідування ігрових атракціонів, під час канікул - дитячий табір з виїздом з міста — відмінна ідея, як відволікти дитину від гаджетів.
НеБийДитину
Повідомлення у Viber від Борі.
— Скажи, як тобі футболки? Висилаю фотки.
Дивлюся п’ять фото. Думаю. Дивуюся його смаку.
— Мені подобаються дві останні. А тобі які?
— Усі. Смайлик. Але візьму тільки три, решта — дорогі. Дякую за допомогу.
— Покажеш потім на собі. Звертайся. Смайлик.
Ви думаєте, це розмова з приятелем? Ні! Це розмова мами з одинадцятирічний сином!
Сучасні діти не такі, якими були ми в їхні роки, і з ними необхідно будувати нові, рівні стосунки. Очевидно, що раніше батьки були для дітей авторитетами. Вони знали і бачили більше, ніж діти. Лише в них можна було отримати відповіді на запитання. Мами і тата краще знали про все. Діти глибоко всередині розуміли це і дозволяли собою керувати. Але що ми бачимо в сучасному світі? Дворічна дитина легко відкриває YouTube і знаходить потрібний мультфільм. П’ятирічна дівчинка порівнює ціни на улюблених ляльок. Одинадцятирічний син вибирає одяг через інтернет, купує самостійно гаджети і вивчає маршрут закордонної подорожі. Усе, що скажуть батьки, — дитина легко може перевірити за допомогою Google. При цьому найстрашніша загроза навіть для малечі — позбавлення доступу до всесвітньої мережі. Тільки не будемо забувати, що у чада в соціальних мережах 200-300 друзів, що живуть неподалік, і дитина таки знайде, де вийти в мережу.
"Міць і авторитарність батьківського «Я краще знаю!» блискавично втрачає значимість. Якщо Ви все ще на іншій стороні оборонної лінії, прокладеної між Вами і «комп’ютеризованою» дитиною, Ви свідомо програли бій.
Міняємо тактику і стратегію
Спробуймо міняти тактику і стратегію виконання батьківського обов’язку: «Мама і тато — не командири, а друзі!» Дружити з дитиною — це інакше, ніж з дорослим, але суть схожа. В її основі — повага до думок, слів, інтересів, вчинків дитини. Визнання її особистістю, яка знає, що для неї добре, а ми їй у цьому довіряємо. Визнання своїх помилок. Пошук спільних тем для розмови, способів приємно провести час один з одним і багато іншого.
Будуючи дружні стосунки з дитиною, батьки можуть зіткнутися з не очевидними проблемами. Наприклад, непросто послабити хватку батьківського контролю. «Не бігай, впадеш! Забруднишся!», «Не їж цукерок, зуби заболять!» Друзям кажуть інакше: «Ти можеш впасти, якщо побіжиш, земля після дощу слизька». У такому варіанті дитина сама приймає рішення, що робити. Вона попереджена про небезпеку, а не отримала наказ згори. Відчуває, що зважають на її бажання, ведуть діалог, довіряють у прийнятті рішення.
Друга проблема — скільки часу ми виділяємо на спілкування. Друзів ми можемо бачити не часто, але якщо відбулася зустріч, ви сідаєте поруч, дивитеся в очі, виказуєте повагу. Навряд чи будете куховарити чи «втикати» в ноутбук, одним вухом слухаючи розповідь друга. А з дітьми? Діти можуть захотіти поділитися почуттями в будь-яку хвилину. І якщо дорослий може потерпіти, то часом, не вислухавши дитину вчасно, можна вбити в неї бажання відкривати душу…
Коли вас кличуть діти, варто сісти поруч, слухати, кивати, перепитувати, радіти, співпереживати. І дитина відчуває, що її чують, що її світ важливий для вас. А як бути зі справами? Думаю, через 30 років ваша діти згадають душевне спілкування, і це важливіше, ніж спогади про вимиту до блиску підлогу та п’ять страв на вечерю.
(за матеріалами психолога Ірини Овчар)
Підліток поводиться зухвало: як виправити ситуацію?
Існує багато способів, за допомогою яких дитина висловлює неповагу до дорослих: сварки, зухвалість, ігнорування прохань, сарказм та інші. Якщо ви зіштовхуєтеся з такою поведінкою своєї дитини, ви не одні: це проблема для батьків у всьому світі.Правда полягає в тому, що таким чином діти (особливо підлітки) намагаються вирішити свої проблеми. Зіштовхуючись із правилами й обмеженнями, діти відчувають безсилля, і за допомогою зневажливого поводження вони намагаються знову отримати контроль над ситуацією. Якщо їм вдається спровокувати суперечку з вами, вони опиняються у виграшному становищі, адже тепер ви сперечаєтеся про їх повагу до вас, а не про необхідність дотримуватися розпорядку або виконувати домашнє завдання.
Причини такої поведінки полягають у тому, що дитина росте й більше не
вважає себе маленькою. Підлітки схильні прагнути свободи, й зневажлива
поведінка – один із способів виразити це. Так, важливо дозволяти підлітку
виражати своє прагнення до незалежності, але при цьому потрібно вказувати йому
на те, що його поведінка зухвала, вона принижує й завдає болю іншій людині.
Хоча зневажлива поведінка й цілком логічна в підлітковому віці, не варто
дивитися на неї крізь пальці, тому що від цього вона тільки посилюється.
Що викликає зневажливу поведінку в підлітка
Розглянемо п'ять найбільш імовірних причин зневажливої поведінки підлітка
та спробуємо знайти способи її уникнути.
Причина № 1. Ви приймаєте слова підлітка на свій рахунок
Часто підліток висловлює свою фрустрацію за допомогою насмішок або сарказму
в бік батьків. І така поведінка завдає болю. Підлітки шукають слабкі місця, щоб
втягнути вас у суперечку, змусити захищати себе та встановлені вами правила.
Якщо приймати все це на свій рахунок, вам буде важко справлятися з такою
поведінкою. Демонструючи гостру реакцію на репліки підлітка, ви провокуєте його
продовжувати чинити так само. Це дратує, але батькам не потрібно відразу ж
намагатися виправляти подібну поведінку.
Якщо підліток відкрито не порушує встановлених правил, можна просто
ігнорувати дрібні прояви такої поведінки. У випадку, коли підліток, виходячи з
кімнати, невдоволено бурмоче щось собі під ніс – це нормально. Але коли дитина
відкрито проявляє неповагу до інших людей або демонструє неприйнятну поведінку,
варто втрутитися.
Як діяти в такому випадку? Визначте для себе, з якою поведінкою
підлітка ви готові змиритися, а на яку потрібно звертати увагу. Пам'ятайте, що
зневажливою поведінкою дитина не ставить мету вас образити. Для підлітка це
просто спосіб упоратися з фрустрацією. Постарайтеся поставитися до поведінки
дитини з максимальною об'єктивністю. Це не означає, що вам не можна
дратуватися. Постарайтеся впоратися зі своїми емоціями, перш ніж реагувати на
поведінку підлітка. Акцентуйте всю увагу на темі розмови.
Причина № 2. Лихослів'я на адресу інших людей
Іноді життя повне стресів: начальник на роботі вимагає неможливого, сусіди
галасують за стіною, родичі дратують своїми претензіями. Для вас це слушна
нагода показати своїм дітям приклад того, як можна впоратися зі своїм
роздратуванням або обуренням. Діти багато чого вчаться на нашому прикладі. Якщо
ми лихословимо або погано відгукуємося про інших людей, не варто дивуватися
тоді, коли наші діти почнуть чинити так само.
Як діяти в такому випадку? Батькам варто показувати позитивний
приклад своїм дітям. Вони спостерігають за вами, навіть якщо удають, що їм все
одно. Якщо ви хочете прищепити дитині шанобливу поведінку, поважайте інших
людей і навчіть цьому свою дитину.
Причина № 3. Погляд на ситуацію очима дитини
Як можна дивитися на ситуацію очима дитини, коли йдеться про неповажну
поведінку? Припустимо, підліток скаржиться на те, що йому в школі задають
багато завдань. Ви навіть можете погодитися з тим, що вчителі дійсно задають
багато завдань. Стаючи на сторону дитини, ви часто помічаєте, що й самі
роздратовані вчителями. Ви погоджуєтеся з тим, що завдань дійсно занадто багато
і вчителі не мають рації. Тим самим ви даєте зрозуміти, що не завжди шанобливо
ставитеся до того, хто, на вашу суб’єктивну думку, не має рації. А підліток в
ту ж мить починає думати, що коли ви вважаєте, що хтось помиляється, то можна
виявити по відношенню до нього грубість.
Як діяти в такому випадку? У будь-якому випадку потрібно
знайти ПРИЙНЯТНИЙ спосіб заявити про свою незгоду. Стаючи дорослішими, підліток
зустрічає все більше й більше людей, з якими він не згоден. Тому йому потрібно
навчитися виражати свою незгоду в спокійній манері.
Причина № 4. Акцентування уваги на поганій поведінці підлітка
Батьки підлітків схильні думати: «Моя дитина дуже часто проявляє неповагу
до людей. Потрібно її весь час контролювати, щоб вона виправилася». У зв'язку з
цим батьки постійно зупиняють дитину й роблять їй зауваження. Іноді підліток
намагається поводитися добре, але в нього нічого не виходить. Постійні
зауваження викликають у нього обурення. Якщо підлітку постійно вказувати на
його недоліки, він може зробити висновок, що він просто не здатний на хорошу
поведінку. Постійна увага батьків до недоліків тільки погіршує ситуацію.
Як діяти в такому випадку? Діти добре реагують на похвалу. Похвала
дає дитині не тільки позитивні емоції, а й важливий зворотний зв'язок: вона
розуміє, що батьки схвалюють її поведінку. Коли ви помічаєте хороші вчинки
дитини, говоріть їй про це: «Добре, що ти пішов у кімнату, а не став сваритися
з сестрою. Я знаю, як ти намагаєшся контролювати свої емоції. Я ціную це».
Причина № 5. Прагнення поваги
«Я твоя мати, і ти повинен ставитися до мене з повагою!» Знайома фраза?
Багато батьків стурбовані тим, що діти їх зовсім не поважають. Але повага до
батьків не виникає в дітей автоматично. Більш того, підлітки зазвичай думають,
що вони розумніші за батьків – це типове юнацьке помилкове судження. Тому
неможливо змусити дітей поважати вас. Повага – це почуття, і не можна змусити
людину відчувати що-небудь. Але як же домогтися від дитини гарної поведінки,
якщо в неї немає навіть поваги до вас? Для цього потрібно акцентувати увагу на
поведінці, а не на почуттях дитини, навіть якщо ці почуття стосуються вас.
Як діяти в такому випадку? Ви не можете вимагати, щоб дитина
відчувала повагу, але ви можете вимагати від неї шанобливої поведінки. Коли
підліток погано поводиться, скажіть йому: «Тобі може не подобатися правило, але
його потрібно виконувати», «Ти можеш відчувати роздратування, але обзивати мене
не можна». Акцентуйте увагу на поведінці, а не на почуттях.
Не турбуйтеся, якщо ви одразу не можете впоратися з неповажною поведінкою
дитини. Визнання того, що ви вибрали неправильний метод – перший крок до
вирішення проблеми. Це займе багато часу й енергії, але в результаті ви зможете
навчити дитину поводитися чемно, з повагою.
Пам’ятайте про ОСОБИСТИЙ ПРИКЛАД!!!
Анкета – самоаналіз для батьків
Ваша дитина – підліток
(рекомендації практичного психолога Плеханової Т.В. )
- З ким приятелює ваша дитина.
- Де проводить вільний час.
- Чи не пропускає занять в школі.
- В якому вигляді або стані повертається додому.
- Йти з дому на довгий час.
- Ночувати у малознайомих для вас осіб.
- Залишатися надовго вдома без нагляду дорослих, родичів на тривалий час вашої відсутності.
- Знаходитися пізно ввечері на вулиці.
- Носити чужий одяг (подружки, друга).
- Зберігати чужі речі.
- У 5-му класі розширився обсяг основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час для підготовки уроків. Забезпечте своїй дитині вдале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.
- Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.
- Дбайте про те, щоб дитина навчалась бути охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.
- Ніколи не поспішайте з висновками ні про дитину, ні про вчителя - прийдіть у школу, поспілкуйтеся з учителем.
- Пам'ятайте, що клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, у тим кращій атмосфері буде формуватись ваш син чи донька. Це залежить від кожного й від вас теж.
- Не забувайте: дитину не слід карати за невміння, а терпеливо вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
- Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.
- Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
- Пам'ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - перший ворог.
Чому підліток не бажає навчатися?
Матеріал підготував практичний психолог Плеханової Т.В.Розширення зв'язків з навколишнім світом, широке всепоглинаюче спілкування з однолітками, особисті інтереси й захоплення також часто знижують безпосередній інтерес підлітків до навчання.
- ніколи не порівнюйте свою дитину з однолітками, які домагаються більших успіхів, особливо, якщо хтось з однокласників викликає у вашого сина / доньки антипатію;
- ніколи не лайте в присутності підлітка школу і вчителів, тому що таким чином ви пригнічуєте авторитет і тільки підсилюєте небажання вчитися;
- акцентуйте увагу на хороших вчинках підлітка, хваліть його і менше вказуйте на недоліки;
- не розповідайте підлітку негативних прикладів про те, що може бути, якщо він / вона будуть погано вчитися – краще надайте підлітку підтримку і оптимістично будуйте разом плани;
- не тисніть на підлітка, викликаючи в нього почуття провини і жалю – це прямий шлях до замкнутості, краще розкажіть позитивні приклади про тих, хто (і не обов’язково з видатних людей) завдяки школі багато досяг у житті.
Що робити, якщо дитина бешкетує в школі
- дитина хоче бути «своєю» в компанії, яка знущається з однокласника;
- з дитини знущаються вдома або в школі, а своєю агресивною поведінкою у ставленні до інших дітей вона хоче повернути собі відчуття сили;
- дитина хоче привернути увагу вчителів, батьків та однокласників, але не знає, як зробити це по-іншому;
- у дитини від природи більш імпульсивний характер, ніж у її однолітків;
- дитина сприймає поведінку інших дітей як недружню, хоча насправді вона такою не є;
- дитина не розуміє, що завдає болю іншій дитині. Це найбільш часто поширене серед дітей молодшого віку.
Навички вирішення конфліктів для підлітків. Рекомендації батькам
Конфлікти є частиною життя. Незалежно від того, наскільки ви хочете захистити свою дитину від конфліктів, вона обов'язково зіткнеться з ними в реальності. Конфлікт може виникнути в родині, із братами, сестрами та батьками, із друзями та суспільством у цілому. Але є те, що треба обов'язково пояснити дитині – конфлікт не завжди дає негативний досвід. Пам'ятайте: конфлікт може призвести до змін, позитивних змін!
Коли справа доходить до конфлікту, без набору необхідних навичок підліток може потрапити у складну ситуацію. Удома невирішені конфлікти можуть призвести до загострення стосунків. За межами сім'ї конфлікти призводять до зруйнованої дружби, покарання за погану поведінку (у школі)…
Навчання підлітків навичок вирішення конфліктів
Допомогти дитині ефективно долати негативні моменти й орієнтуватись у житті – це частина ваших батьківських обов'язків. З раннього віку почніть навчати її простих і дієвих способів управління конфліктами. Можливо, дитина не подякує вам за це сьогодні, але ви зможете пишатись добре виконаною роботою!
Познайомте підлітка з такими «заповідями» вирішення конфліктів.
Якщо ваша дитина
Булінг - це навмисна повторювана (систематична)
поведінка, що проявляється у вигляді цькувань, бойкоту, насмішок, поширення
чуток, висміювання, псування особистих речей, фізичної розправи, залякування,
вимагання грошей, приниження, через інтернет-ресурси тощо.
Більшість дітей
соромляться зізнатись у тому, що над ними знущаються. Вони можуть нікому про це
не розповідати. Якщо ваша дитина все-таки прийшла до Вас по допомогу,
поставтесь до цього серйозно. Якщо дитина вперше попросила про допомогу, але до
неї не поставилися серйозно, вдруге вона вже до Вас не звернеться. Якщо ваша дитина не
звертається до Вас по допомогу, зверніть увагу на такі ознаки, які свідчать про
те, що вона стала жертвою булінгу:·
- Дитина стає замкнутою.
- Утрачає друзів.
- Гірше вчиться.
- Утрачає інтерес до занять, які раніше любила.
- Її одяг порваний або забруднений.
- Вона приходить додому із синцями.
- Просить більше кишенькових грошей.
Якщо Ви думаєте, що вашу
дитину ображають або ж дитина сама вам про це сказала, Ви можете їй допомогти.
Батьки найкраще впливають на впевненість дитини в собі й можуть навчити її
найкращих способів вирішення проблем. Ось як ви можете допомогти своїй дитині:·
- Порозмовляйте з класним керівником дитини, не варто відразу конфліктувати з батьками
кривдника. Якщо з боку вчителя не відбудеться відповідних дій, які будуть спрямовані на вирішення проблеми, зверніться до адміністрації закладу.
- Навчіть дитину неагресивних способів протистояти
булінгу – нехай вона уникає кривдника або ухиляється від нього, переключиться
на спілкування із друзями або порозмовляє з кимось, хто міг би їй допомогти. Це може спрацювати лише у тому випадку, коли мова не йде про фізичний булінг.
- Допоможіть дитині діяти впевнено. Привчіть її ходити з розправленими
плечима, дивитись іншим в очі, розмовляти чітко й голосно.
- Не закликайте дітей вирішувати проблеми за допомогою кулаків. Дитина може
постраждати під час бійки, потрапити в неприємності й поглибити конфлікт зі
своїми кривдниками.
- Залучіть дитину до позашкільних занять. Тоді в неї буде більш широке коло
спілкування й більше друзів.
Більшість дітей соромляться зізнатись у тому, що над ними знущаються. Вони можуть нікому про це не розповідати. Якщо ваша дитина все-таки прийшла до Вас по допомогу, поставтесь до цього серйозно. Якщо дитина вперше попросила про допомогу, але до неї не поставилися серйозно, вдруге вона вже до Вас не звернеться. Якщо ваша дитина не звертається до Вас по допомогу, зверніть увагу на такі ознаки, які свідчать про те, що вона стала жертвою булінгу:·
- Дитина стає замкнутою.
- Утрачає друзів.
- Гірше вчиться.
- Утрачає інтерес до занять, які раніше любила.
- Її одяг порваний або забруднений.
- Вона приходить додому із синцями.
- Просить більше кишенькових грошей.
- Порозмовляйте з класним керівником дитини, не варто відразу конфліктувати з батьками кривдника. Якщо з боку вчителя не відбудеться відповідних дій, які будуть спрямовані на вирішення проблеми, зверніться до адміністрації закладу.
- Навчіть дитину неагресивних способів протистояти булінгу – нехай вона уникає кривдника або ухиляється від нього, переключиться на спілкування із друзями або порозмовляє з кимось, хто міг би їй допомогти. Це може спрацювати лише у тому випадку, коли мова не йде про фізичний булінг.
- Допоможіть дитині діяти впевнено. Привчіть її ходити з розправленими плечима, дивитись іншим в очі, розмовляти чітко й голосно.
- Не закликайте дітей вирішувати проблеми за допомогою кулаків. Дитина може постраждати під час бійки, потрапити в неприємності й поглибити конфлікт зі своїми кривдниками.
- Залучіть дитину до позашкільних занять. Тоді в неї буде більш широке коло спілкування й більше друзів.
Якщо кривдником
є ваша дитина
Кожному з батьків складно повірити в те, що їхня дитина ображає інших, але іноді це трапляється. Батьки можуть допомогти дитині змінитись і почати добре спілкуватися зі своїми однокласниками.Ваша дитина може бути кривдником, якщо вона:·- Не співчуває іншим.
- Цінує агресивність.
- Любить командувати.
- Проявляє нахабство переможця, який не любить програвати.
- Часто свариться із братами й сестрами.
- Імпульсивна.
- Що Ви можете зробити, щоб допомогти дитині:
- Поставтеся до цього серйозно. Не сприймайте булінг як щось тимчасове.
- Якщо Вас не хвилює, як це позначиться на вашій дитині, подумайте про те, що страждає хтось інший.
- Порозмовляйте з дитиною, дізнайтеся, чому вона ображає інших. Дуже часто діти так поводяться, коли відчувають смуток, злість, самотність або невпевненість. Іноді причиною такої поведінки стають якісь зміни вдома, у сім'ї.
- Навчіть дитину співчувати іншим, поясніть їй, як почувається той, кого ображають.
- Цікавтеся у класного керівника, чи є у Вашої дитини якісь проблеми у школі. Може, вона відстає з якогось предмету або їй складно завести друзів. Спитайте у класного керівника, як Ви можете допомогти дитині вирішити цю проблему.
- Спитайте себе, чи не ображають вашу дитину вдома. Дуже часто діти, які знущаються над іншими, самі стали жертвою знущання батьків або членів сім'ї.
ШТРАФ
|
ГРОМАДСЬКІ РОБОТИ
|
від 850
|
від 20 до 60 годин
|
від 50 до 200 мінімумів доходів громадян
|